2011. október 26., szerda

GONDOLATOK EGY KERESŐRŐL, AVAGY KERESÉS A KIFŐZDÉN 2.

GONDOLATOK EGY KERESŐRŐL, AVAGY KERESÉS A KIFŐZDÉN 2. 

A múltkori kereső-bemutatóban leírt panaszözön addig-addig dolgozott bennem, hogy végre rászántam magam egy új kereső elkészítésére: lehessen alapanyagok szerint keresni.
Tettem ezt annak dacára, hogy minden porcikám berzenkedett az ötlettől, látván szerte a neten elődeim példáját, ahol az egyáltalán működő hozzávaló-keresők jó része nehézkesen kezelhető és/vagy bonyolult darab, valamint vagy rengeteg, vagy nagyon kevés (vagy nulla) eredményt adnak.
Végül csak összetákoltam valami kísérleti béta-változatot: a Kifőzde bal oldalán, a Menü alján indítható "Keresés alapanyagokra" címmel a "Keresés" kategóriából. A címe stílusosan (hihi) "Keresés hozzávalók alapján".

Induló képernyő

Mint az a képen látható, legördülő menükbe szerveztem az alapanyagok kategóriáit, a több találat reményében minden, a Kifőzdén előforduló hozzávaló szerepel ezekben a menükben. Persze alapdolgokat, mint zsiradék és fűszerek, kihagytam, ezek tulajdonképpen nem is alapanyagok.
Viszont nem tudtam ellenállni a kísértésnek, és az olvasók vélt örömére belecsempésztem az "Ételfélék" kategóriát, olyanokat mint rostélyosok, pogácsák, vagy gulyások. Ezzel is a keresés sikerét próbáltam megcélozni, majd elválik, milyen sikerrel.
Kezelés
A kezelés nem bonyolult, kiválasztjuk a hozzávaló(ka)t, és a Keresés gombbal elindítjuk a keresést. A program minden olyan receptet fel fog sorolni, amiben szerepel(nek) a kiválasztott hozzávaló(k). Ha csak egy alapanyagot választok ki, sok találatra számíthatok, és minél több a kiválasztott alapanyagok száma, annál kevesebb lesz a találatok száma. Egy "jó" példa a rosszra: szarvas- vagy őzhús, és mák ritkán fordul elő bablevesekben (a Kifőzdén biztosan nem). De pl. ha lecsót van kedvem enni, az Ételfélékből kiválasztva, tucatnyi receptet gyűjt ki a program, kiírja minden receptről, hogy leves vagy egytálétel, valamint jelzi a nehézségi fokát és időigényét is.

Találati oldal

Néhány hiányossága máris látszik a keresőnek, először is az, hogy egy kategóriából csak egy alapanyag választható ki. Ezen már dolgozom, előbb-utóbb el is készülök vele. De pl. jelenleg nem látok lehetőséget arra, hogyan tudnám egyszerűen megoldani, hogy húsmentes ételeket listázzon ki a keresőm. Szóval itt is érvényesül az örök mondás, mely azt állítja: semmi sem tökéletes...
(Az első részt itt megtalálod)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése